Thursday, January 27, 2011

allergic kah?

dr semalam tangan saya gatal sgt, ada mcm bijik² merah yg timbul merata dari dalam kulit.


gatal merenyam, xleh tahan lah. kat kaki pun ade skit. lunch time decide pegi klinik. doct kata allergic. sejak bile saya ada alergic nih.. lunch smlm cuma makan nasi lauk ikan kerisi + sotong goreng ngan sayur. ptg tu dah start gatal². sebab sotong ke? kalau saya cuci sotong kat rumah mmg akan gatal² kuar bijik² berair tu. doct kata cuba elakkan makan seafood. tp sblm ni xde alah pun.

saya : sblm ni saya x pernah kena pun doct. cuma kat jari² ni je slalu kena xtau sbb ape.
doct : dulu awak muda (sambil berseloroh)
saya : ooo sekarang saya tua ke? haha
doct : kebanyakan patient akan ckp camtu. 'dulu x pernah kena pun'
saya : habis tu saya kena pantang makan seafood ke?
doct : cuba elakkan makan seafood.
saya : ala, baru je beli lauk haritu.
doct : xpe, peti ais rumah saya kosong lg..
saya : eh, saya mmg suke beli lauk pastu bg kat orang (mata pandang ke atas dan tangan letak di dada) - haha..dialog ni off record tau. saje tokok tambah..wakakaka..

kalau saya ckp camtu mesti doct tu terus inject vontot saya..uwaaa!! betul ke allergic ni, cam x caya je, haha. bawak balik obat-obatan.



x suka la makan obat!

6 comments:

mummychacha said...

anak izan yg kecik baru pulih dr bintik2 mcm ni..dia bergaru je kejenya..g klinik dpt ubat alahan,ubat sapu dan mandian,pastu dalam masa sehari je semua kering dan dia tak bergaru..kalau org dewasa mmg bley dpt alergic tanpa kira masa ek?izan tak tahu pun psl tu..baru tahu baca entry ni..

Shinnaz Ahmad Rasid said...

welocome and join the club. haha ;)

MrS. F!zA said...

tetiba trgt bru ni laki mkita nai9k truk gila biji kt badan..dia igt peluh kotor lama jgk la tahan gatal tu..sian tgk.. last skli gi klinik gak doc ckp alergik..dia pon plik sbb tk pnh alergik pon

*msti awk tk selesa kan asyik duk garu je

ummiaqeef said...

@mummychacha

xtahu la allergic ke ape, tp mmg gatal² la..doct kata ade bermacam jenis, dia ade sebut tp x amik port pun, hehe

ummiaqeef said...

@Shinnaz Ahmad Rasid

allergic ko pelik²! haha

ummiaqeef said...

@MrS. F!zA

tahu xpe, duk menggaru je sampai kena marah ngan dak² opis..

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize