Thursday, November 11, 2010

menu dinner yg tersalah..

semalam petang dah berangan mau masak daging masak kicap sama sambal sotong. dgn belum mandinye saya keluntang-keluntang kat dapur. lepas maghrib baru dinner. mase nak makan tu, incik hubby kate, 'setahu abg, kalau masak x bole campur lauk darat ngan laut'. (saya diam membisu sambil buat muka sentap sbb dah termalu)..haha..betul ek? saya main hantam saja..gilak!

menu ringkas smlm :

~ daging masak kicap sempoi ~

~ sambal sotong meleleh ~

pagi td tgk daging tu tinggal skit,saya goreng nasi campuq itu daging..mabeles! bawak bekal dan tinggalkan semangkuk buat hubby terchinta! tp x sempat snap gambar..dah licin..hehehe..

nota ummiaqeef : shin, kau x terliuq kan? coz dah dpt nasi lemak buatan mel pg td..ekekekeke..

8 comments:

Mrs. Hakim said...

haah tak bley campur.. laki aku pun slalu ingatkan. tapi kalu aku dah termasak dia makan, kalau darat2 lauk darat je dulu. pastu baru makan lauk laut. tapi bukan ke kalu masuk dalam perut bercampur gak? hehehe... sotong tu kau beli katne ek? sexy betul kelihatannya... :p

MRS. K said...

aku hentam je masak jer. laut darat ke, laut ker.. janji masuk perut kenyang

Nad @ MamaZakwan said...

eh, ek?? rasenye mcm boleh..tk tau la kalu saya silap, hehe..
yg taunye, telur dgn ayam tk bleh masak skali..tp tk tau la kalu silap gak, haha!

ummiaqeef said...

@Mrs. Hakim

itu la..selama ni x pernah pulak laki i ckp,tetibe lak smlm dia gtau..haha..ntah la..kalau i,i tibai je..ekekekeke..

ummiaqeef said...

@MRS. K

aku pun xtau,aku ingat masak campur tu yg x leh..masak skali..yg ni asing2 kan..hehehe

ummiaqeef said...

@Nad @ MamaZakwan

huhu..mane² la ye..x arif bab masakan ni..hihi

Diana Din said...

aku ni kalo masak x amik tau pun psl lauk darat ke, laut ker... hentam sajo asal sodap... hehe

Shinnaz Ahmad Rasid said...

a ah. tak boleh. tu pun ada satu kakak kat ofis tegur. ikut cara pemakanan nabi pun dia tak kasi campur sebab apa entah. think positif lah. niat kita baik nak kasi hubs makan. layan je..hahahaha...

ko kasik esok lah. cani tak yah turun cafe nieh..

apa pun thanks kat Kak Mel. terharu lahorang share masakan dgn aku ;(

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize