Wednesday, August 25, 2010

cian kat budak kecik ni sampai terlelap-lelap..

tension la nak buat SKT utk masukdlm hrmis ni..adoi..
rehat kejap, nak releasekan ketensionan yg ada..
x sempat nak citer pasal budak kecik ni yg bgn sblm subuh temankan ummi bersahur..
dia tersedar pastu nak BF dan saya kelewatan,tgk² dah kul 5pg..
so angkut aqeef ke dapur terus masak air sumer..

kejut abah aqeef x nak bgn pulak..aqeef je teman saya walaupun dia masih mengantuk..
lps mkn cam biase layan nur kasih sampai habis..
aqeef sibuk nak mandi pagi² buta hari ni...
mase saya mandi duk nangis² ketuk pintu bilik air..
mase saya solat subuh,duk nangis tepi sejadah tu..
abah dia ni susah btl nak bgn,cian aqeef xde org layan..
mase saya tgh bersiap tgk dia dah terlelap sendiri..

siap meleleh air liur kat cadar..haish!

kesian pulak tgk dia lelap tu..x sampai hati nak kejut..
mase nak angkat dia terus tersedar pastu bad mood la..
pegi hantar umah babysitter pun muke masam je x cukup tido..
terus masukkan dlm buaian yg mcm dah x muat tu..
bg susu terus tinggalkan dia...slalu mmg nak ikut saya pegi keje..
adoyai..camane ek nak suruh dia behave..diam x nangis...

kat umah pun same,kejap² nangis,x tahan btl la kalau tgh memasak kat dapur tu..
mencabar kesabaran btl..asik memekik je la saya kat dapur tu..
abah dia balik lmbt skit tu yg dia xde kawan..
tp kadang kalau ada abah dia pun,nak jugak duk ngan ummi..haish!
itu la masalah saya..camane nak buat dia berdikari sendiri ni..
any tips???

4 comments:

mrs zach said...

sila beri aqeef adik untuk menyelesaikan masalah ini. sekian terima kasih. ihiks

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

ololo, kesiannya aqeef..
temankn umminyer sampai terlelap lak.. huhuhuhu

ummiaqeef said...

@mrs zach

terima kasih di atas cadangan tersebut,akan diusulkan kepada ahli mesyuarat..ngeh..ngeh..

ummiaqeef said...

@♥Leily|Ummi Alya Husna♥

hehe..skang ni pagi2 rajin pulak bgn...

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize