Thursday, July 1, 2010

:: my little helper ::

alhamdulillah skang ni saya tgk aqeef rajin tlg saya di rumah..
kalau dpt anak pompuan rajin camni kan bagus...huhu

kebiasaannye kerja² rumah yg biasa dibantu seperti :

potong² sayur/bahan² masakan :aqeef akan bantu masukkan bahan² yg saya dah potong² ke dlm bekas..keje² menumbok lesung : mmg dia volunteer tp kadang tu saya larang coz takut terpercik kat mata..memasak / menumis : aqeef akan minta saya dukung sbb nak tgk saya saya masak or menumis waktu makan :sedia amik paper lame nak alas pinggan utk dia makan..coz mkn kat bawah.. 

basuh baju : bila saya masukkan baju kotor dlm bakul dia pun menyibuk nak bantu..dia akan pass kat saya baju utk masuk dlm mesin..sidai baju : bile saya hangkut bakul baju yg dah ready utk sidai..dia sbuk nak pass baju tu kat saya..blm sempat nak hanger dia dah bg yg lain dan seterusnya.. angkat baju : bila saya nak angkat baju yg dah kering dia start la angkat baju2 dia yg saya hanger kat bawah skali..mudah dia capai..dgn hanger2 skali masuk dlm bakul ok! lipat baju : seb baik dia blm pandai lipat lg..tp baju bersih yg dah angkat tu dia akan tolak bakul tu ke dpn tv tmpt saya slalu melipat kain baju..simpan baju :  bila dia tgk saya hangkut baju yg dah siap dilipat ke dlm bilik,start la dia nak angkat jugak..tp saya bg skit je la kang roboh lak susunan yg saya dah lipat..haha.. 

menyapu & mengemop : pantang saya pegang penyapu or mop mmg dia nak ambik dr saya..payah tul la kalau rajin sgt camni..kalau bersih xpe jugak..hahaha..

sila layan gambar mlm td sbb smlm saya baru beli mop baru kat jualan di opis ni..
RM20 je,kat jusco rege RM29.90 kate brader yg jual tu..hehe

 mop di mana² ye..di tikar..

 di dinding..

mop sampai licin ye...

 di carpet juga..
(x sempat amik gambar dia mop carpet..huhu)

dah penat..rehat jap..hehe




nota ummiaqeef : modah²an aqeef menjadi seorg yg rajin smpai dewasa..hehe..


4 comments:

mama_auni said...

hehehe..bibik aqeef..hahaha..comey gitu...

Shinnaz Ahmad Rasid said...

gila lah!. rajin bebeno anak teruna rozie. modah-modahan rajin sampaike besar. boleh buat menantu nieh! hehe


p.s: ko tetap kejam rozie suruh dia mop!huh!

ummiaqeef said...

@mama_auni

untung sape dpt jadi bini dia nti..hahaha

ummiaqeef said...

@Shinnaz Ahmad Rasid

tulun skit..aku x suruh ok! dia yg sbuk nak buat..lom sempat aku bukak plastik lg dia dah pegang batang mop tu..huahuahua

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize