Friday, September 25, 2009

cerita sedih sblm raya..


ni citer basi sbb x sempat nak hapdet..ni nak citer ringkas je malas nak citer panjang2..alkisahnye jumaat sblm cuti raya tu aku terpaksa antar aqeef tghari tu ke umah my MIL coz pengasuh aqeef nak balik kg..so dlm kepanasan yg maksimum di tghari tu di tambah dgn keletihan berpuasa aku pun menggagahkan diri menghantar aqeef time rehat tu..mase otw nak balik opis betul2 dekat dah ngan opis aku, aku terlanggar kete org kat depan kete aku..mase tu cam mimpi jek terasa kete aku terhentam kuat kete depan dan kete depan aku tu pun terhentam kete depan nye..tp kete depan skali tu x mengalami kerosakan cume no plat tersenget skit..tp yg teruk kete aku n kete depan aku tu..mase tu cuak ade..risau ade..tp aku leh wat muke selamber je..aku call hubby aku je mase tu dan lps tu dia pun bergegas ke tempat kejadian dr tmpt keje..

mase tu aku sorg je wanita..yg lain sume laki2..adoyai..sudah semestinya owner kete depan aku tu bising camane la aku leh langgar kete dia..serius aku x sedar..rase cam mamai2 jek..aku pk mcm2 kot mase tu..dgn keadaan yg panas terik dan puasa kononnye..wat alasan pulak aku ni..then aku g balai wat report sementara kete aku dah naik atas lori towing..terkejut masih ade lg mase tu..tp xde kecederaan parah pun..cume aku terhantuk sane2 sini la..menyebabkan kesan lebam dan melecet di segenap tubuh badan ku..wah..ayat xle bla..tp aku hadapi sumenye sbg dugaan kpd ku dan ingatan supaya lebih berhati2 semasa memandu..saman tetap kene saman..tp kete aku terpaksa la diperbaiki..mmg salah aku pun gagal mengawal kenderaan dgn betul semasa memandu..

rasa bersalah sgt kat owner kete tu..dah minta maaf dan dia pun reda dgn apa yg dah berlaku..cian dia nak balik kg mlm tu..aku seb baik balik kg naik kete hubby..itu je la nak citer..tu pun dah dipendekkan citer..kalau nak citer panjang mmg berperenggan2 lg ni kang korang letih lak nak bace..k la..jom layan pic kete aku yg cedera itew..

*
*
*
*
*

~ pandangan dekat ~


~ cian kete aku ~


~ sedih tgk..~


p/s : berhati2 di jalan raya..


8 comments:

shinnaz said...

giler teruk kete ko babe!!mujur ko selamat..apepun hati-hati yer rozie..:)

Ada Dalina said...

sian sang kancil..kuatnya ko hentam diorg bet?
sang kancil nak minta tukar kete baru kot....
ekekkekekek..
pandu cermat jiwa selamat...ingatlah org t'syg!!!

rozie rahman said...

shinnaz ~ tu la pasal..risau gak aku tp nasib baik x cedera..kalau x, x raya aku..hahaha..

ada ~ erm..mungkin kot dia merajuk sbb aku ade gak ckp nak tukar kete lain depan dia..hehehe..

p/s : ade sape2 nak beli sang kancil ku ini? huahuahua...

Diana Din said...

ishh ko ni... sib baik bleh balik beraya... seram aku tgk keta ko tu... hehe

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

isk.. biar betik
teruk gak kete tu..
melayang2 duit pas raya nak repair

rozie rahman said...

diey ~ beraya tetap beraya..tp hati sedih la mengenang nasib..uwa!!

mrs k ~ betik mmg sedap..haha..claim insuran la ape lg..pasni kene start dr mula balik la utk insuran kete..tidaaak!!

ibuhaikal a.k.a zarina said...

rozi2..lain kali hati2..sib tak de ape2 tauuu..

eima said...

ko langgar keta pe ek..keta org tu ok ...
dasat tul la ...

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (70) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (10) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (31) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize