Tuesday, September 29, 2009

balik kg aku - johor

saje je menggedik nak citer ilangkan bosan ni duk wat entry baru..alkisah pada pagi hari raya ke-2 tu aku dah gerak balik ke kg halaman ku di kota tinggi, johor..mmg excited la aku nak balik. Walaupun keadaan aqeef yg x berapa nak sihat, itu sume x mematahkan semangatku utk balik ke kg..adik beradik ku yg lain mmg dah berkumpul di rumah keluarga ku di sana..mereka pun turut same menantikan kepulangan kami bertiga..huhu..skema rama sungguh ayat..cam nak wat karangan gitew..seperti bese setibanya di sane si aqeef akan merengek2 xmo dgn org lain kecuali aku dan hubby sajork..mengada lebih xmo lepas sik nak berdukung je di tambah pulak sgn demam yg melanda..lg la x senang duduk aku di buatnye..sabarkan je la..sbb tu xde mase nak posing beramas mesra ngan adik beradik ku yg lain..

di sini ade sedikit pic yg aku snap semasa dlm perjalanan balik ke kg halaman..modelnye ialah aku dan anak teruna ku itew..hubby ku tgh drive xleh mik gambar..kang x concentrate lak..hehe..

~ jauh perjalanan luas pemandangan ~

diringkaskan citer,start dr raya ke-2 aku balik kg aku di johor selama 4 hari 3 mlm..cewah..aku rase sepanjang aku berada di johor,sekeping gambar pun aku x snap guna kamera ku tp ade la beberapa keping yg di snap di kamera akak aku..adoyai..camane la leh lupe nak posing ek..almaklumla terlebih excited jmpe adik beradik dan keluarga terchenta sampai x hengat nak berposing bagai..lgpun aku bkn suke berposing pun..ditambah dgn ragam aqeef yg betul2 menguji kesabaran aku sbg seorg ibu..dah la sik nak ngan ummi dier ni je..letih dibuatnye..camni la mak kite rase dulu sewaktu membesarkan kite di waktu kecik ek..adoyai..

raya ke-3 tu aku balik kg mak aku di kulai, johor tp bukan di kg mawi..ade la dekat2 sane gak tp kg lain la..baru 2-3 bijik rumah aku dah rase berlengas badan ngan baju kurung rayanye..erm..dr pg smpai ke ptg gak aku g beraya itupun kami 3 beranak balik awal dulu sbb nak bawak aqeef ke klinik,batuk selsema sgt kuat..risau pulak bawak jalan lame2..x selesa dah dia dgn panas berpeluh dan keadaan yg x berapa sihat tu..adik beradik yg lain continue beraya di rumah saudara mara yg lain..xpe la nak wat camane..kesihatan anak lg penting ye x..huhu..

raya ke-4 pulak x g mane2 pun..cume g beraya di rumah paklong yg x jauh dr rumah keluargaku kat felda lain..kakak2ku yg 2 org itu dah balik ke kl mase ni sbb ade yg keje dan anak sekolah..tinggallah aku,hubby,aqeef,mak dan abah aku serta 2 beradik anak buahku (anak kakak sulong aku yg mm dijaga oleh mak abah aku sejak mereka kecik)..

raya ke-5 pagi2 lak turn aku dan family aku balik ke bandar..hehe..tp singgah umah MIL dulu di dengkil baru balik ke putrajaya..raya ke-6 memandangkan masih bercuti,so aku pun duk umah sajork hari jumaat tu,basuh baju yg berbakul2 bawak dr kg..kemas umah yg x nmpk cam kemas walaupun dah berkali2 kemas..atau akukah yg x reti mengemas..wakakaka...wat ape yg patut kat umah yg dah lame ditinggalkan..cewah..lame ke..x sampai seminggu pun..hahaha..

ni pulak gambaran perjalanan pulang dr kg ku yg indah permai yg sempat aku snap dlm kete..seperti bese modelnye ialah aku dan aqeef..sori b, b tgh drive xleh posing ye..haha..

~ makin botak makin nakal pulak..hehe ~

p/s : mata dah ngantuk ni..nak titon dulu la..td bawa aqeef g klinik sbb nmpk badan dia naik biji2 merah smpai ke muka dan kepala..rupenye kene campak lg..rasenye aritu dah kene..mgkin x naik abis lg..patut la 2 kali dia demam mase awal raya tu..ala..ciannye dia..dah tido td pas balik dr klinik..aku dah sapu calamine lotion doct bg..bis putih2 seluruh badan dia..hehe..nanti tepek pic dia kena sapu mandi lotion..huhu..

1 comment:

ibuhaikal said...

tu la kan kalau budak2 kecik nie demam susah kan..bukan susah ape ragam dia tu tak tahan memang betul2 menguji punn..

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize