Monday, July 6, 2009

aktiviti aqeef di ujung minggu..

skang ni aqeef xmo duduk diam..sik nak berkemas ngan merayap ke segenap sudut umah..pantang lepa skit mule la ilang..cam aritu aku g toilet jap mase tu aqeef kat dpn tv main menan..pastu aku kuar toilet tgk dah xde..cemas gak aku cari xde kat ruang tamu..rupenye dah sampai ke dapur..adoyai..wat ape la kat sane..sbb slalu kalau dier x nmpak aku dpn mata dier msti dier cari kat dapur..aiyak..dah la dapur tu bersih licin..hehe..cam mlm td aku tgh iron baju keje abah dier..sbuk la nak ngaco..kalau nak duk diam xpe gak..ni nak manjat kaki aku yg tgh berdiri iron baju..adeh..segera aku kasi aqeef pd abah dier kat ruang tamu pastu aku tutup pintu bilik..kejam x? siap dier nangis² ketuk² pintu aku x bukak..hehe..seb baik abah dier pujuk..lihat saja la aktiviti si kecik kt bwh ni..

petang tu pulak aku ajak hubby g maybank kejap..saje je lepak jap kat kusi di padang yg terbentang luas berdekatan maybak itew..seb baik la aqeef lom pandai lari lg kalau x,mesti jenuh aku nak kejar..tu pun nak pijak simen tu mujur aku pakaikan kasut..alahai..suke bebenor ummi aqeef dpt kuar menghirup udara segar..pastu siap g makan roti canai..dah lame rasenye x makan roti canai..cam x puas rasenye mlm sekeping..hehe..

suke sgt gambar ni sbb cam colouring² gitew..merah + orange..huhu..memeriahkan suasana..ape la aku merepek ni..bersantai di amor je kitorg ni..hehe..saje je boring ni tu yg hapdet blog yg x seberapa ni..

p/s : aku duk berlari-lari anak mengganti pose ni..adeh..bile nak abis ntah..

7 comments:

sumysya said...

aku pun jenuh ganti pose...byk gak la aku da ganti..lega rasa..skang da tinggal 4 ari je lagi...ko bayangkan la 30 ari aku tinggal pose.......hehehe..plz imagine....

sumysya said...

skejap je rambut aqeef lebat balik...erm...jeleznya aku tgk korg pi jalan2...aku ni asyik duk umah je....laki koje nak wat camne ari mggu...

rozie rahman said...

suzie ~ rambut dier mmg lebat sbb tu kali ni cpt tumbuh..aku tinggal 18hari tp baru ganti 10 hari masuk arini..tinggal lg 8 hari..

jalan mane..g bank je..pastu minum kat mamak..hehe..ala..laki ko koje buleh dpt duit byk utk korg sekeluarga jgk kan..huhu..

Ummi Eisya&Amani said...

haah memang kejam..hahaha..

OneSue said...

hehhehe...aqeeff makin bijak eku klu dah sampai dapur..bahaya tu klu dah sampai dapur...

aqeef...jg diri baik2 yer...muahh

rozie rahman said...

mrs.adz,
mm..ummi dier mmg kejam kalau terpaksa..hehe..

sujaihah,
tau xpe..skang ni dah tau port ummi dier..kalau x kat dapur kat bilik..hehe..

ibuhaikal a.k.a zarina said...

baju kuning kat atas tu sama cam aikalnya baju laa...heeeheee

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (70) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (10) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (31) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize