Friday, October 21, 2011

masak memasak suami isteri..

sejak berbadan dua ni idung ni terlebih sensitif. so bau makanan kadang bole buatkan ilang selera makan. lagi² kalau g cafe kat opis ni. dari tangga nak turun cafe tu dah tutup idung ok. balik umah kadang mcm x lalu nk masak, nk makan yg dimasak ape tah lagi. kadang tu tapau je, or makan biskut/roti. tp adakalanye bole pula bau, pelik kan?

haritu rase mcm x lalu nk masak, incik hubby kata biar dia masak kuew teow tp bahan² saya kena sediakan. balik keje tu terus siapkan bahan, dia balik continue la kat dapur. siap suh saya bawa aqeef mandi lg, takut i ngintai u masak ke? ahaks!~

dan hasilnye...




walaupun rupa nmpk huduh tp rasenye mabelesss!! 

kuew teow cik abg syg..


then dr last week incik hubby suh masak asam pedas. walhal dr lepas kawin dia ckp kat saya yg dia x berapa suke asam pedas. coz mase kecik dulu dia terlampau addicted dgn asam pedas sampai satu masa dia muntah sbb terlampu muak kot makan hari². so jarang lah saya masak asam pedas utk santapan bersama. tetibe dia request, so mcm pelik lah pulak, haha.. nak x nak saya tunaikan la jugak walaupun rase dah lamenye x masak lauk tu. takut x sedap.. ngee~


bile lame x pekena, sekali mkn saya bedal 2 pinggan nasi. eh pinggan 1 je cume nasi je bertambah, haha.. siap mkn roti cicah kuah tu lg. sudahnye perut dah mcm mengandung 5bulan, hambik ko, selambak! wakakaka.. incik hubby balik dr main badminton baru makan, tgk sok pagi dah kering periuk, yeehaa.. seronotnye..

note : harini nak masak ape ek? erm..

7 comments:

wan sujaihah said...

compom...hubby akak dah mengidam ni..he he he

larat gak akak memasak ek...kalau tak lalu makan,memang surut la badan nanti :)

e.l.i.z.@ said...

dulu eli mcm tu jgk..bau mknn terus muntah..

hihi xpe rupa huduh, yg penting sedap ;D

~izan~ said...

nampak sedap kuew teow tu,bertuah bdn n baby baru hehe

Nong Andy said...

ummiaqeef, ha.. sy pun penah kena kes mcm hubbymu itu. masa kecik suka sgt makan musroom. tapi bila penah muntah tus xnak makan mushroom.. tapi sekarang sy dah pandai makan mushroom balik hehehe..

3 bulan morning sikness ni jer biasanya x suka bau-bau kan... :)

Shinnaz Ahmad Rasid said...

woot woot asam podehhh...aku rasa ni pun pembaawakan niii..Amin kan tak suka makan asama pedas, tetiba nak pulak kannn? hehehehe

MrS. F!zA said...

dh selera makan..bgus2..hihihi.. asam pedas penah try bt sekali dlu..tp pedas gilerrrr..lps tu trus tk buat dah..haha

Acik said...

ari ni kita goreng nasik jer ... licin gak! heheheee

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize