Monday, June 27, 2011

nasi ayang!

sedar x sedar dah kul 4ptg. kalau bos xde ni kejap je mase berlalu, hehe.. td dah citer pasal hari sabtu, ni citer hari ahad lak. duduk rumah je kemas rumah. aqeef asik menyepah menan dia je, x kuasa nak kemas dah. hati dia x senang kalau x baling² menan yg ade. kadang dr tingkat atas dia sepak² sampai ke tingkat bawah.*sigh*

disebabkan kerajinan yg ade, smlm saya buat nasi ayang (read as ayam). aqeef sebut nasi ayam = acik ayang.. hahaha. 



 saya kukus dulu ayam ni then baru bakar.. mengancam kan? haha



 lepas dicurah sambal merah dan sambal kicap..


 sup yg xde daun sup..

note : incik hubby n aqeef mamam ptg ngan malam.. saya x makan konon, tgh² malam lapar.. hambik ko! haha


8 comments:

eima said...

lawa deco .. o0o kukus ek ...
kakak opis aku ajar rebus sbb nk amik air ayam tu buat masak nasik plak ...

tp seyes nampak sedap ...

ummiaqeef said...

@eima

sebelum ni aku rebus gak tp sejak ade pengukus ni aku kukus je. lgpun wap ayam tu masuk gak dlm kuah dia, pastu aku wat la sup..same jugak lbh kurang..hehe

Anonymous said...

betz, ayam ko cntik la mcm ade corak jalur2 begaris2 ko buat cmner erk???

- mamafaris-

♥mama eza♥ said...

wah best arr...nk resipi ...nmpk menarik nasik ayang ko...

ummiaqeef said...

@Anonymous

sue, tu aku kelar² ngan pisau je..hehe

ummiaqeef said...

@♥mama eza♥

aku wat cincai² jek..haha..nti aku gtau..

Shinnaz Ahmad Rasid said...

perghh! mengancam habes! yums!

ummiaqeef said...

@Shinnaz Ahmad Rasid

kan? hehe

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize