Thursday, February 10, 2011

GEMUK menurunkan potensi kesuburan?


pagi td beli majalan mingguan wanita. cover majalah tu gambar pengantin ayu raudhah & zaquan adha. biase kan saya kalau nak beli majalah mesti tgk model coverpage majalah tu. haha. kejam x? pastu ade tajuk kat coverpage tu yang menarik perhatian saya nak beli. (seperti tajuk entry).

td mase selak² helaian tu terjumpa page tajuk ni. ckp pasal gemuk saya perasan skarang ni mmg dah gemuk. jeans dah ketat. kena berusaha turunkan berat badan ni. tp pelik lah, lemak ni dah tepu agaknye. bile timbang x berubah pun? oh no! masalah berat badan saya dah kritikal ni. kena buat sesuatu utk kurangkan kilo. antara caranya ialah :
i) perbaiki pola pemakanan atau pantau diet harian - adoi,ni masalah paling susah ni.
ii) ambil air kosong secukupnya - ni bole tahan lg.
iii) cukupkan istirahat - balik rumah nak rehat la. suami, sila bantu saya buat kerja rumah.
iv) rutin senaman - jom bersenam! lame dah x bersenam.

nota ummiaqeef : shin, bile nak jogging lg ni? sekali je haritu dah pancit. hahaha.


10 comments:

gilastats said...

Hi. Kalau kurus sgt pon xboleh jugakkan? So kena balanced...

♥mama eza♥ said...

hehehe..caiyok2...rozi boleh..

Ada Dalina said...

moh kita diet beramai-ramaiii......

Shinnaz Ahmad Rasid said...

boleh..tapi tak mo lari.nanti aku sakit kaki mcm tu lagi..gym lah..jom memberss...

ummiaqeef said...

@gilastats

ye la kan. gemuk salah. kurus pun salah. haih!

ummiaqeef said...

@♥mama eza♥

disiplin x ade payah gak..

ummiaqeef said...

@Ada Dalina

alah,ko kan dah kurus...hehe

ummiaqeef said...

@Shinnaz Ahmad Rasid

ala,bis tu nak main badminton?

vaithis said...

hi i tag u for 2nd contest "saya mau itu ENCHANTEUR PARIS !!" u also join ye... visit to : http://udynadya.blogspot.com/2011/02/2nd-contest-saya-mau-itu-enchanteur.html

Diana Din said...

ntah bila nk diet nih... laki aku siap sound "x der pendirian langsung"...tercabar jap... haha

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize