Tuesday, November 2, 2010

dialog ibu dan anak..

kejadian di ptg ahad dlm kereta :

aqeef : mi(ummi), bah(bas)!
ummi : erm,bas..aqeef nak naik bas?
aqeef : nak!
ummi : ummi x nak naik bas,ummi nak naik kpl terbang
aqeef : (terdiam sambil berpikir kot)

kebetulan kpl terbang lalu..

aqeef : mi(ummi), bang(kpl terbang)!
ummi : erm, kpl terbang!
aqeef : nak aik(naik)?
ummi : nak!
aqeef : jom! (sambil nak bukak pintu kete yg sedang bergerak)

seronok melayan aqeef walaupun dia blm pandai cakap sepenuhnya,sipi² pun paham dan bole buat saya gelak..haha..bila terkenang balik smlm seharian duduk dgn dia,mcm² yg dia nak ckp tp ujung² la bunyi word tu. may be dia sedang belajar nak bercakap,alhamdulillah...x sabar nak layan keletah dia bercakap pulak nti..hihi..


nota ummiaqeef : alhamdulillah,smlm aqeef demam,hari ni dah pulih. tinggal selesema ngan batuk je..saya pulak yg sakit mulut ade ulser kat tepi geraham kiri,uwaa!!

7 comments:

mama_auni said...

nti letih la nk layan die borak...

Pn. Zana said...

cute!! sama la anak sy.

boleh ckp hujung2 je..:D

Shinnaz Ahmad Rasid said...

alhamdulillah..dah sihat dah...anak buah aku pun susah gila nak cakap. geram pulak aku! tapi dia paham tau cuma tak nak cakap! haih!

ummiaqeef said...

@mama_auni

burung ape? burung murai..burung ape? ulang byk2 kali..hahahaha

ummiaqeef said...

@Pn. Zana

itu la,comel je..sbb dia paham ape yg kite ckp dan dia buat kat kite pulak..hehe

ummiaqeef said...

@Shinnaz Ahmad Rasid

bese la tu,aqeef pun camtu gak..dia nak ckp tp x reti nak sebut. skang ni dah pandai sebut skit..sblm ni 1 word je,ni dah gabungkan 2-3 word..

aku mama chami said...

shahmi skang bercakap dah clear. mmg bising mulut dia cakap itu cakap ini. tapi jawapan dia tu kadang2 menyakitkan hati..kdg2 tu laser jugak..eheheh..tapi seronok blh buat teman berborak..

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize