Thursday, October 28, 2010

lipstik yg serasi dgn saya..

tiada entry utk smlm coz saya sibuk meniaga bege..hehe..sebenarnya burger shop yg saya maksudkan ialah game di pc saya ni,hihi..kepada kher yg komen kat status fb i smlm tu,bukan buat bege di pantry ye,buat bege di pc,haha..kelass kan? hikhik...

ok,sebelum saya post entry ni pun saya masih gigih amik order bege kat kedai saya..x cukup tangan tu,sapa mau jadi pembantu? kikiki..sebenarnye nak citer pasal lipstik yg saya beli di jualan berdekatan opis baru² ni. lipstik moodmagic brand nutrimetic je. saya dah serasi dgn lipstik ni sbb bibir saya ni sensitip. kalau salah pakai lipstik nanti bibir saya gatal jadi mcm alahan dan kering. nanti bibir jd tebal,hish! x suke tau..ambil masa nak pulih tu. lipstik yg saya maksudkan seperti ini :

~ pic form google ~

macam² kaler ade tp lipstik ijau xde la jadi bibir ijau,gile kau! haha.. lihat gambar bibir di atas utk gambaran. saya suka pakai ijau (2 dari kiri) dan oren. harga kat jualan di opis saya ni cuma RM8 sajork. depends ngan tempat juga,ade yg jual mahal sikit dr harga tu,ade yg murah. dulu saya beli baru RM6 tau,skarang dah naik harga. baru² ni saya nak beli kaler oren tp xde stock,so beli ijau tu 2btg sbb nak buat stock,hehe..

saya suka lipstik ni sbb ade pelembap,kalau pakai lipstik je pun ok x payah pakai gloss lepas tu. tp saya pakai juga gloss dr silky girl yg kilat² tu,hikhik..ada juga saya try lipstik lain tp hasilnya mengecewakan, kering + gatal. x selesa la. saya rela x pakai lipstik dr terkena alahan tu.. ;P why name lipstik tu moodmagic? haha. lipstik ni ikut kaler darah,betul ke..ntah la..sbb lain org pakai lain la kaler yg akan terhasil. sbb my sister pakai juga dan dia kate why dia pakai x same kaler bibir ngan saya padahal pakai lipstik yg same..(^_^)

nota ummiaqeef : pasal lipstik pun nak kecoh,ape² ntah..lalalala...


3 comments:

Shinnaz Ahmad Rasid said...

tak suka pakai lipstick. tu pasal rupa aku tak semenggah. haha. look pale je. sian kan?

Sidratul Muntaha said...

ehehe..
lipstick ni...
lipstik ikut kaler darah.

Anonymous said...

haaa..i dulu ahli nutrimetics & diorang slalu aje ada sale on product ni. so mmg i selalu beli semua kaler ni. so bila nak pakai tu, ikut mood & warna baju haritu la. kalau pakai baju warm colour, i'll wear the hijau, orange or the gold. bila pakai warna sejuk, baru pakai warna yg buat bibir warna pinkish skit.

benda tu murah, so syok aje membeli kan?

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (70) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (10) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (31) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize