Tuesday, March 24, 2009

jatuh katil..dan lg...

tragedi pertama..
alkisahnye pada hari sabtu lepas 21/3/09, aku tinggalkan kejap aqeef kat atas katil sementara aku nak tadah air mandi dier kat bilik air dlm bilik tu gak..x sampai beberapa saat aku dengar bunyi 'gedebuk' disertakan dengan tangisan anak kecilku itu..aduyai..dengan sepantas kilat aku berlari mengejarnye,sudah ku agak mesti aqeef jatuh..berderau jantung ku mase tgk aqeef dah terlentang kat lantai tepi katil tu..cepat² aku angkat dan pujuk sambil gosok² kepalanya..dan hubby ku yg baring di luar pun bergegas masuk ke bilik utk melihat tragedi itu..xde plak benjol kat kepalanye..bile ku lihat pada pipinye..aduh mak..merahnye pipi aqeef kat belah kanan..mungkin jatuh kena pipi dulu kot..alahai anak ummi ni..sori sayang..ummi mintak maaf bebanyak..

tragedi kedua..
pada 24/3/09 (pagi td lbh kurang kul 5.30pg),aku sedang lena diulit mimpi..tetibe terdengar bunyi 'gedebuk' skali lg..aku ape lg..bingkas bangun dan angkat aqeef pujuk² dier yg sedang menangis..aduyai aqeef..jatuh lg..walaupun katil ku tidak setinggi mana tp aku dapat rasekan kesakitan yg dirasainye..aku rase aqeef xleh la tido katil lg..risau lak aku..aqeef yg semakin lasak ni perlu tempat tidur yg rendah supaya tidak berulang lagi tragedi² yg tidak diingini..


..merah kat pipi belah kanan dier..


hihi..sempat gak berposing dlm keta mase teman hubby singgah kedai sparepart

erm,petang ni nak bawak aqeef cucuk lg kat klinik..nampaknye x sempat nak posting banyak² hari ni..kena sambung esok la xtvt mengupdate blog..banyak lg nak edit ni..k la..nak settlekan keje² sebelum kuar tghari ni..jom tgk pipi aqeef yg merah mase jatuh di tragedi pertama tu..


9 comments:

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

beli baby cot laa..
tapi kite da bli pon,
hadif still tido ngan kite kat katil
tak sampai ati la plak nak bia die tido
sorang²..
haishhh..

rozie rahman said...

bukan xnak beli tp aqeef masih nenen ngan kite..so,susah la kalau letak dlm baby cot..sbb kalau dier merengek tu sumbat je nenen dier tido balik..ehehehe...

Misya Idris said...

uihh ganaz anak ko nih.. :P

Ada Dalina said...

sabo jerlah..
smpai 2x jatuh ek?
iris dr kecik mmg aku x pakai katil,
letak tilam spring tu jer atas lantai..
tu pun jatuh 2-3x smpai pecah2 bibir darah...
normal la kan budak2...

♥mama gojes♥ said...

ko ne sian kat amin junior neh...seb baik pipi die gebus..heheh

Nong Andy said...

nampaknnya terpaksalah aqeef tido di baby kot. my shinta pon dah berkali2 jatuh dari tilam. tapi kami tak pakai katil tido tilam letak kat bawah je. so tilam 6 inci tak le sakit sgt dia tergolek..

Shinnaz Ahmad Rasid said...

sian aqeef...da pakai blusher...:p takper maintain cumels..

Diana Din said...

bett, anak aku tdo atas tilam kt bawah jer, tu la, takut jd mcm aqeff, jatuh. hehe. umur anak kita sama la cuma beza seminggu jer... hehe

rozie rahman said...

itu la..smlm abah dier kate nanti nak bukak katil tu bg tido atas tilam je..mlm td x sempat nak bukak katil..terpaksa tido atas toto kat luar depan tv..ehehehe..

diey - invite la aku enter blog ko..xleh masuk la...

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (70) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (10) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (31) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize