Wednesday, August 4, 2010

redang island - part II

 1st day tu kami mandi manda kat pantai situ je..
so layan aqeef main pasir..tgk org pakai bikini..opss..
posing sane..posing sini..main air snorkel dekat² situ je..
airnye jernih bangat sampai nampak anak² ikan berenang²..

 nak suruh aqeef pakai life jacket dia x mau..
dia macam takut je terapung dgn jacket tu..
so dia x nak pakai kena main kat tepi pantai je..hehe

seperti biase rutin saya mengejar aqeef..
ke sana ku mari kena ikut..
tp bile penat saya landing kat pantai je..
sementara dia ulang alik angkut pasir dan buang..
siap buat aksi depan org ok!
makin org gelak makin dia buat..

 bile dah penat layan anak..
jeles tgk org snorkel..
saya tinggalkan aqeef dgn aweknye..
eh..eh..adik shinnaz aka teacher finaz..
dia cikgu taska so bole jadi babysitter aqeef kejap..
cian teacher kena kejar aqeef..hehehe..sori ye..


ok..ok..saya yg tgh pegang camera waterproof tu..
si shinnaz dan suami paksa saya amik gambar diorg..
hehe..jgn marah arr..publish skit..

 suami saya sibuk amik gambo..
mase dia mandi xde pulak saya amik gambo dia..hahaha
nasib ler...bini je nak glemer..wakakaka..
saya dan shinnaz di samping pelancong² lain..hehe
1st time saya snorkeling..
almaklum x pernah lg pegi pulau..pulau langkawi pernah ler..hihi
seronok juga dpt tgk hidupan dlm air..
walaupun x pegi kawasan dalam tp nampak ikan sgt jelas..




 pemandangan sekitar pulau redang..
 sejuk mata memandang..

 banana boat..hehe

 yg bumbung oren tu laguna resort..
resort paling best antara yg lain kat situ..


 kan saya dah kata suami saya amik gambo je..
tp gambo org pakai bikini..opsss..jgn pandang lame²..


 last but not least
terima lah pose model x bergaji ni..
hahahaha...sila muntah ye uolls..
ngeh..ngeh..


 nota ummiaqeef : next entry ~ snorkel time..marine park!

3 comments:

Shinnaz Ahmad Rasid said...

amboi! marah lah tu I suruh ambil gambar I. haha. teringat camera kodak tu. bila lah nak cuci. nak tengok jadi ke tak. haha

rozie rahman said...

@Shinnaz Ahmad Rasid

cuci la..gambar aku ade kan? hehehe..aku lupe bawak cd camera digital waterproof tu..dlm tu ade gambar i laki bini dlm air..hehehe

Ada Dalina said...

i likeeeeeeeeeeeee pulauuuuu....
best2...
uplod lg gmbo bettt...nk tgk...hihi

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (70) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (10) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (31) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize