Thursday, April 22, 2010

radio?? walkie talkie??

asik2 citer pasal aqeef..la ni nak citer pasal hubby lak..
selain addicted pd sukan permotoran..
hubby saya addicted to this gadget pulak..

(pic from google)
radio kah walkie talkie kah??
mule tu saya nak gelak kan dia je..
pasal poyo2 je duk ckp ngan kawan2 thru radio ni..
ntah ape2 ntah..tp nak gune menda ni ade peraturan rupenye..
dan ade singkatan2 yg perlu digunakan bukan main sembarangan ckp je..
siap kene ade lesen utk gune radio ni..pasal ade pasang antena kat kete kan..
kang x pasal2 kene saman..
siap hubby kate jimat kredit henset sbb nak panggil geng2 dia thru radio ni je..
"panggilan dr dotdotdot ke dotdotdot" (dotdotdot) = code masing2
"qth anda di mane?" (qth = lokasi)
"ade sesi tango2 x mlm ni?" (sesi perjumpaan / ngeteh)
"ok kat mike sierra ek" (mike sierra = ms = mamak single
jap lagi saya sampai..
hahaha..sampai i pun dah hafal ok short form tu..

p/s : hubby siap ajak saya amik lesen radio ni katenye senang nak ber'qso'..qso = borak..ish..ish..xmo la saya..x berminat ok..hehe..


5 comments:

mama_auni said...

dah macam polis la plak pki mende alah ne..roger n out..haha

wan sujaihah said...

hahha lawak la laki akak..aduii bahasa memang kaum dia je paham..nasib akak translate..hehhe

Shinnaz Ahmad Rasid said...

kelakau lah..mcm mana ko leh termasuk sekali nie? ko leh ganti amin nanti..haha

ummiaqeef said...

mama_auni ~ taxi pun ade kan..erm,mcm² diorg ni..sampai aqeef pun pandai letak kat telinga?? pdhal nk ckp letak kt mulut..

wan ~ kite dah hafal dah short form tu,hari2 dgr..so,kalau diorg nak ngumpat kite paham..hahaha..

shinnaz ~ ish..ish..segan la..bola 1 dr bola 2??? wakakaka..

Anonymous said...

ur hb ham radio or something else? nice
bye cherio 88.

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize