Wednesday, January 20, 2010

bile anak meragam??

camane yek nak handle anak yg meragam ni?
kadang² bile kite pujuk dia makin mengada²..
kalau buat xtau lg la dia memberontak..
skarang ni asik nak suh dukung je..
nak antar umah pengasuh pagi² nak berdukung..
balik amik dr umah pengasuh nak berdukung..
kat dlm umah nak suruh duduk dgn dia je..
x leh bangun nak ke mane²..
kat dapur nak dukung tgk kite masak..
ikut je kaki kite g mane..
xde idea dah nak wat camane..
bg mainan ke ape² pun x jalan jgk..
mesti nak berkepit je..
camane tuh?
mmg bermusim ke budak meraagam ni?
ke beralih bulan or semakin membesar mcm tu?

~ aku yg buntu dan kadang² stress! ~

p/s : bak kate abah aqeef, skang ni aqeef nak org dgr ckp dia je..

11 comments:

Junebunga said...

nk tak nk mmg kene laluinya ummiaqeef..kadang budak ni dia tau yg dirinya ditinggalkn lama ngan pengasuh..so kita kene adapt mende tu sbg satu yg positif bonding antara mak dan anak..ape kata ummiaqeef dukung dia ngan sling or pouch..myb mmbntu.. just my 2 cents.. :)

..nOj.. said...

hehehe tergelak plak baca entry pendek ni. bkn ape, anak sy pn camtu la peel nye dulu, asek la nk duk kt kaki ni, nk basuh pinggan pn dia ade, nk masak pn dia ade. ikut la ekor kemane je mak dia pg.
tp skang dh jarang dh dia ikut, dia dh pandai main sendiri. dun wori sgt ek. nanti dia dh besar sket, pandai main sendiri, dia xde dh nk dukung2 n ekor2 kte je

Mama_Aqish said...

hu..hu...same la nasib kiter ek...aqish pun dah kuat meragam sekarang ni sejak kiter plan nak anak lagi....kena banyak2 bersabar...lagi2 biler kiter ni mama yang bekerjaya....balik keje dah penat nak layan anak plak lagi....semuanyer dugaan

Ada Ayrissa said...

or aqeef cam bau2 nak dpt adik..
wakakakkaka....
cam ayrissa skang sgt mengada2...

ummiaqeef said...

june ~ itu la tu..kat umah pengasuh kemain elok je pun main..erm..nmpk kite terus ngengek²..

noj ~ tu la,ngekor je kite g mane..payah lak nak wat keje..

mama_aqish ~ ye la..penat kan? layan je la..

ada ~ aik? itukah tanda²nye? hehe...

CanaryGalapagos said...

mama dia nak ader adik kot....hehehehe

sujaihah said...

ha kak...aper lagi..tujukla skill " mama garang giler" hahhaha

saya dah guna skill tu...memang terpaksa lah...klu tak berkepit je kak.garang2...marah2...pastu pujuk balik...

ummiaqeef said...

canary a.k.a imah ~ mama dpt adik?? konfius?? hehe

sujaihah ~ cara tu mmg dah gune..kite lg garang dr abah dia..tp x jalan jgk..makin kuar nangis ade la..hehe

Baby Tiger said...

nak adik tu bett.. :P

Confession of a Coffeeholic Mama-Miya said...

miya mmg meragam time beralih bulan or growth spurt. nak berkepit aje. mmg tak jadi kerja kita. nak tak nak kena lalui. tp now dia dah reti ada cita feberet. so i pasang aje la movie, dia dok diam tgk.

ummiaqeef said...

baby tiger ~ iye ke? hehe...
mama-miya ~ betul tu..tp aqeef xmo gak..dia mesti nak ikut kite gak..

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (68) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (9) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (30) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"
until 11 June 2010

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST
i win consolation prize