Monday, May 4, 2009

cuti² malaysia - cameron highland

huhuhu..setelah aku melangsaikan serba sedikit hutang piutang tag / award yg tertunggak tp masih ade yg blm terjawab..akhirnya tibe la giliran berstory mory tentang percutian family ku di cameron highland..tp ini aku ringkaskan kira cam sinopsis je la ek..

bermulenye pada pagi jumaat tu subuh² adam dah kena bgn siap² sbb janjinye nak gerak awal..aku dr putrajaya with my parents, my hubby & aqeef..jumpe kakak² ku bersama family masing² di serdang..sblm tu breakfast dulu..konvoi 3 keta je..aku angkut je aqeef dgn x mandinye sbb sejuk kan pepagi tu..cian lak dier..

*aqeef yg x mandi lg pakai baju tido*

sungguh tragis percutian ini sbb jem yg amat sgt sampai kaki hubby ku kebas² akibat penangan pedal clutch yg keras..mungkin disebabkan cuti umum / peak season so ramai la pelancong asing & x asing melawat bukit ini..(wah..ayat x leh tahan tu)..cian hubby lenguh² kaki dier menekan pedal clutchnye menaiki bukit yg tinggi berhenti² pulak tu sbb jem yg teramat sgt..(tu la nak pegi sgt)..hahaha..padan muke aku..

*merehatkan kaki hubby ku*

kami lalu jalan simpang pulai tu..perjalanan tu aku rase agak menggerunkan skit sbb jalan berliku² tajam..pening pulak rasenye berpusing² mengelilingi bukit tu..jalan jem sampai my hubby x larat nak tunggu so kami berhenti² la kat tmpt² di sepanjang perjalanan tu..tempat yg aku singgah ialah ladang strawberi..huhu..aku berpeluang memetik sendiri strawberi dari pokoknye..sungguh teruja..mase ni aqeef ngan abah dier..aku ngan akak aku & anaknye je yg masuk petik buah strawberi..

*model strawberi*

punye la jauh rasenye nak ke tanah rata..sbb aparment yg kami booking tu letaknye di tanah rata..setibenye di apartment kami menginap, masing² kelepakan dan merelekkan diri masing².. apartment ni 3 bilik..oklah nmpk cam perabot baru je tp yg x bestnye xde fridge lak..xpela kan..asal ade tmpt nak tido..piuk belanga mmg ade tp kami bawak jgk la piuk nasi sendiri..mlm tu kami jalan² kat area apartment je membeli baju kenangan ngan ole² utk dibawa pulang..

*baju si kenet aqeef*

*baju abah & ummi (sedondon la konon)*

mase kami kuar malam tu aqeef tido x sampai ati nak bawak dier..memandangkan nenek n atuk dier x ikut,so mereka la kena tgk² kan aqeef..tp alhamdulillah la dier x jage langsung..nyenyak sungguh dier tido..ummi & abah dier rase cam time bujang² dulu je..ehehehe..
ni adalah antara aksi² kami di apartment tmpt kami menginap itu..cuaca tersangatlah sejuk..umah tu xde kipas & aircond tp rase cam pakai aircond je..gmbr atas tu aqeef ngan cousin² nye..daniel & aqasya..ade lg 2 org abg si aqasya ngan adik si daniel ni tp x termasuk lak dlm gmbr² ni..manakala gmbr yg di bwh ini pula aksik aqeef bersama ummi & abahnye yg terlebih sudah..hahaha..

hari sabtu pg tu kami dah siap² nak check out dr apartment tu..kononnye nak singgah tmpt lain lak la..perjalanan balik pula kami singgah di strawberi park resort tp x snap gmbr lak kat situ..hubby ku memborong strawberi + baby tomato + sayur²an segar dr ladang..cewah..n then kami bertolak lg dan singgah pulak di kilang boh..mmg jauh skit nak naik ke atas bukit tu dgn jalan yg berliku² jgk..bile tibe kat atas tu terasa sejuk sgt..aku x larat nak mendaki ladang tu so aku lepak je kat cafe tu pekena teh panas..huhu..mmg asyik..fuh..nyaman sungguh..

tp ade trajedi di situ..keta abg ipar aku rosak lak mase tu..so rosaklah program seterusnya kerana kami terpaksa terkandas selam lbh kurang 3 jam kat tmpt tu..siap panggil pomen lg nak tolong btlkan..bile dah ok keta terus balik..perjalanan balik melalui jalan tapah..hubbyku sempat membeli petai dlm perjalanan di tapah tu..kemudian sambung lg perjalanan yg sungguh mengujakan itu & singgah makan kat medan selera sblm tol tu..kami sampai dah lewat malam dan masing² keletihan..mmg enjoy tp letih + pening skit sbb perjalanan yg berliku²..huhu..inilah serba sedikit sinopsis dr percutian kami sekeluarga..

Shinnaz Ahmad Rasid said...

patutla nk masak sambal petai cik rosie kite nie..singgah beli petai..mesti besa2 knkn?

ibuhaikal a.k.a zarina said...

rozi: sib baik malam tu diaorang2 nie tak jadik nengok drag kan2?...huuuuu bile dapat je msj dari amin kita punya la suka..."drag ditunda pada 23hbln"..tu pun tengah cari2 plan lain tuk date tu..tu date my bestday lak tu...adoiii...

shinnaz,
mmg mmg besar² petai tu..seikat rm10 kira bebaloi la..smlm en amin masak kat aku sambal petai utk berbuka..best²..

ibuhaikal,
erm..kite dah agak dah xde mlm tu..tp mase balik tu dah malam jgk dier sempat lg melepak ngan geng² dier kat putra..ala..lmbt lg date tu..lgpun diorg g mesti tgh mlm kan..

Misya Idris said...

beshnya bett... lama dah aku tak gi CH..

Ada Dalina said...

huhu....azab aku plak bln 11 ke 12 ni (lupa dh)...seksa nak smpai ke atas sana..aku rasa masa kecik2 dulu aku g sana xla tinggi sgt rasanya. hahahah...

aqeef maintain hensem ek? gud boy....

Anonymous said...

singgah rumah i tak kat cameron tu. nak tau, i ni berasal dr cameron. kalau tau u nak pi holiday, awal2 i bg nasihat about traffic jam dimusim cuti. i pernah stuck 2jam dr keafarm ke brinchang...haru haru..

also awal2 i kempen kat u soh dtg kebun stoberi my family, namanye "KHM strawberry n jams".

i kat melbourne ni tgh rindu kampung, so smlm beli 1kg strawberry n buat jam.

baby tiger,
best nim..dah lame x g bercuti..last g bercuti ngan laki aku mase baru kawin g afamosa melaka..

ada ayrissa,
mmg la azab tang nak naik ngan turun tu..tp bile dah kat sane rambang mata tu..ehehe..

aqeef rileks je kat sane..kitorg sejuk dier biase je...hahaha..

Mama-Miya,
oo..ye ke..xtau la pulak u duk sane..kalau tau leh la tanye tmpt2 menarik kat sne kan..x perasan la kebun strawberi tu sbb byk sgt kat sane..bestnye homemade jem strawberi...

Putra Mama said...

x prnh pun gi CH.. dah puas ajk en. husb tp die malas..nak tnjk blog mama aqeef lah kat en. husb, maner tau t'buka hati die gi CH.. hehe

putra mama,
hehe..bole la bodek en husb tu ye..haha..

:: LABEL ::

2nd jr. (5) aidilfitri (3) aqeef (70) avent (1) award (11) baking (1) bebel (1) besday (4) BFF (4) blogger (1) blogging (16) car (2) contest (51) course (3) emo (8) family members (7) FB (1) friends (3) geng gedix (14) gosip (1) hang out (36) hometown (2) hubby (7) iklan (1) info (17) internet (1) makan2 (24) masak2 (9) me (26) me hubby (3) muvie (10) my family (27) my stuff (10) newborn (1) no idea (8) nuffnang (3) opis (31) parenting (21) personal (12) pregnancy (9) ramadhan (2) random (5) reward (1) rumahku syurgaku (7) sales (5) shopping (13) tag (12) taska (6) vacation (4) video (6) weekend (2) wordless (2)

:: FOLLOWER ::

"MOBS PARENTS LOOK A-LIKE CONTEST"